
Sektor win i alkoholi mocnych coraz większą uwagę zwraca na Chiny, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Znaczenie rynku chińskiego rośnie, bo kraj ten staje się coraz większym, a może nawet największym konsumentem wina czerwonego na świecie. Hong Kong staje się z kolei bramą do wejścia na rynki azjatyckie – to wnioski z tegorocznych targów win i alkoholi mocnych Vinexpo Asia-Pacific 2014 w Hong Kongu.
Również chińscy producenci win stają się coraz bardziej znani na świecie jak np. Yantai Changyu Pioneer Wine czy Dynasty Fine Wines.
– Wino, a szczególnie wino czerwone jest obecnie głównym wyborem spośród napojów alkoholowych dla młodego pokolenia Chińczyków. Jednak budowanie znaczenia marki jest bardzo istotne na tak konkurencyjnym rynku, dlatego trzeba nawiązać bezpośrednie relacje z konsumentami i przekazać im wiedzę na temat win – mówili paneliści podczas targów.
Cały artykuł na Portal Spożywczy