– W cydrach tkwi potencjał, aby stać się rozpoznawalną na całym świecie polską marką. Aby tak się jednak stało, ważne jest zbudowanie pozycji cydrów na własnym rynku, a to nie będzie możliwe bez promocji i reklamy – mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Elżbieta Pawłowska, dyrektor biura Polskiej Rady Winiarstwa (PRW).
Produkcja cydru w Polsce w 2013 roku wyniosła, według danych Euromonitor International, ok. 2 mln litrów. W ciągu następnych 5 lat rynek cydru może stanowić 2,5 proc. rynku piwa, co odpowiada, ok.90 mln litrów.
– Piwo jest w tym momencie najbardziej popularnym napojem alkoholowym wśród polskich konsumentów. W związku z tym, biorąc dodatkowo pod uwagę powyżej przytoczone dane, dyskusje na temat wyparcia go z rynku nie są realne. Cydry już znalazły swoich wielbicieli, bardzo dynamicznie rozwija się ich konsumpcja. Pojawienie się ich na rynku należy traktować, jako poszerzenie asortymentu napojów niskoalkoholowych. Cydry mają już swoje grono odbiorców, ale piją je również, jako urozmaicenie, konsumenci piwa – komentuje Elżbieta Pawłowska.
Cały artykuł na Portal Spożywczy