KPMG: Rynek win gronowych może rosnąć ilościowo o prawie 7% rocznie

0
KPMG: Rynek win gronowych może rosnąć ilościowo o prawie 7% rocznie
6d4f9be9bbf8e6f07458f60414b62a53
Udostępnij:

Kategoria wina gronowego może rosnąć ilościowo w tempie prawie 7% rocznie w ciągu najbliższych 2 lat, wynika z prognoz przebadanych przez KPMG 24 firm z branży. W kategorii win wzmacnianych i wermutów spodziewana jest jednak stagnacja lub spadek.
„Wina gronowe były w ostatnich latach prawdziwym odkryciem Polaków. Co ważne, rośnie nie tylko ilość kupowanych win, ale także ich jakość. Mowa nie tylko o drogich, elitarnych fine wines, ale przede wszystkim o zwykłych, codziennych produktach. Konsumpcja na osobę dorosłą na tle innych krajów europejskich jest jednak wciąż bardzo niewielka, pięciokrotnie mniejsza niż w Niemczech czy Wielkiej Brytanii, więc miejsca na wzrost kategorii jest bardzo dużo” – powiedział Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef grupy doradczej dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce, cytowany w komunikacie.

W 2013 roku Polacy kupili 142,5 mln l win gronowych (spokojnych i musujących) o wartości 2,6 mld zł – ilościowo o 56% więcej niż w 2004 roku. O połowę wolniej z kolei rozwija się rynek win wzmacnianych i wermutów, który w 2013 roku osiągnął wolumen 30,5 mln l oraz wartość 0,9 mld zł. Na wina przypada już blisko 9% wydatków Polaków na napoje alkoholowe, podkreśla KPMG.

Cały artykuł na biznes.pl

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here