Polacy z roku na rok spożywają coraz więcej wina i coraz bardziej znają się na winie. Cena nie gra roli, butelka ma znaczenia, a opinia znajomych nas nie interesuje – sami dokonujemy wyboru – wynika z badania firmy Centrum Rozwoju Biznesu SOSTARIC na zlecenie dystrybutora win, firmy TiM SA.
Podróże kształcą podniebienie
Polacy podróżują po świecie, próbują nowych smaków i jak się okazuje: apelacja, czyli region pochodzenia trunku, zaczął odgrywać dla nas ogromną rolę przy wyborze wina. Obecnie 17 proc. Polaków zwraca na nią uwagę.
Jakie wina budzą największe zainteresowanie? W tej kwestii wygrywa Chile, Hiszpania i Nowa Zelandia. Z kolei włoskie wino już nie jest tak często wybieranym trunkiem, jak w ubiegłym roku.
Polacy otwierają się na nowe, egzotyczne smaki i mniej popularne rejony świata produkujące wino. Ciekawi nas historia wina i szczegółowe informacje o jego powstawaniu. Rozsmakowaliśmy się w winie, o czym świadczy wzrastający z roku na rok poziom sprzedaży.