Rynek wina – statystyki i prognozy

0
Rynek wina – statystyki i prognozy
f3fa6960b52e3c842fd94fee5eb122ab
Udostępnij:

Sprzedaż wina w Polsce w 2013 roku wyniosła 172,9 mln litrów, a jej wartość oscylowała w granicy 3,5 miliarda złotych. Już ponad 14 milionów Polaków w miarę regularnie sięga po ten trunek. Jak podają eksperci, rynek wina w Polsce ma duży potencjał i wciąż rośnie.
Rynek wina w liczbach

W 2013 roku Polacy kupili 142,5 mln l win gronowych (spokojnych i musujących) o wartości 2,6 mld zł – ilościowo o 56% więcej niż w 2004 roku. O połowę wolniej z kolei rozwija się rynek win wzmacnianych i wermutów, który w 2013 roku osiągnął wolumen 30,5 mln l oraz wartość 0,9 mld zł. Co więcej, częściej konsumentami tego trunku są kobiety i osoby do 40 roku życia. Wśród miłośników wina dominują osoby z wyższym wykształceniem. Polacy częściej kupują wino czerwone i półsłodkie, w przedziale cenowym 20-30 zł.

Pomimo regularnego wzrostu rynku wina w Polsce, w zestawieniu z krajami europejskimi, wciąż pozostaje on niewielki. Przeciętny dorosły Czech w ciągu kupił 21,4 litry, Słowak – 19,1 litrów, a Polak jedynie 5,5 litrów. Znacznie wyższe wolumeny spożycia osiągają także Niemcy czy Brytyjczycy, nie wspominając o krajach winiarskich z południa Europy.

Cały artykuł na czaswina.pl

Sprzedaż wina w Polsce w 2013 roku wyniosła 172,9 mln litrów, a jej wartość oscylowała w granicy 3,5 miliarda złotych. Już ponad 14 milionów Polaków w miarę regularnie sięga po ten trunek. Jak podają eksperci, rynek wina w Polsce ma duży potencjał i wciąż rośnie.

Rynek wina w liczbach

W 2013 roku Polacy kupili 142,5 mln l win gronowych (spokojnych i musujących) o wartości 2,6 mld zł – ilościowo o 56% więcej niż w 2004 roku. O połowę wolniej z kolei rozwija się rynek win wzmacnianych i wermutów, który w 2013 roku osiągnął wolumen 30,5 mln l oraz wartość 0,9 mld zł. Co więcej, częściej konsumentami tego trunku są kobiety i osoby do 40 roku życia. Wśród miłośników wina dominują osoby z wyższym wykształceniem. Polacy częściej kupują wino czerwone i półsłodkie, w przedziale cenowym 20-30 zł.

Pomimo regularnego wzrostu rynku wina w Polsce, w zestawieniu z krajami europejskimi, wciąż pozostaje on niewielki. Przeciętny dorosły Czech w ciągu kupił 21,4 litry, Słowak – 19,1 litrów, a Polak jedynie 5,5 litrów. Znacznie wyższe wolumeny spożycia osiągają także Niemcy czy Brytyjczycy, nie wspominając o krajach winiarskich z południa Europy.

– See more at: http://czaswina.pl/aktualnosc/rynek-wina-statystyki-i-prognozy#sthash.yG1nHnSx.dpuf

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz
Wprowadź swoje imię