Świetne perspektywy dla rynku wina w Polsce

0
Świetne perspektywy dla rynku wina w Polsce
59d925d75340d64d31d5ce71bf6ceaf4
Udostępnij:

Od dłuższego czasu rośnie sprzedaż wina w Polsce. Podczas ostatniej dekady konsumpcja tego trunku w naszym kraju uległa podwojeniu. Pomimo tego, wciąż Polacy piją mniej, niż jedną dziesiątą tego, co Włosi. Z wynikiem 3,5 l wina rocznie na mieszkańca pod względem spożycia wina jesteśmy na samym końcu krajów Europejskich – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.
Prognozy wskazują, że w 2014 r. polski rynek wina będzie wart ponad 2 mld zł. Mimo trwałej, wzrostowej tendencji w sprzedaży, w naszym kraju wino cały czas cieszy się zdecydowanie mniejszą popularnością, niż wódka, czy piwo, które odpowiada za ponad 50 proc. rynku. Mimo to zdaniem ekspertów, przed spółkami sprowadzającymi i produkującymi wina rysują się świetne perspektywy. Badania pokazują bowiem, że popularność piwa i wódki w Polsce powoli maleje. Tymczasem wino jest jedynym rosnącym segmentem.

Cały artykuł na Portal Spożywczy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here