W Polsce powstaje kolejna narodowa branża. Jej produkty już zbierają nagrody w światowych konkursach

0
W Polsce powstaje kolejna narodowa branża. Jej produkty już zbierają nagrody w światowych konkursach
winnica
Udostępnij:

Sprzedaż win w Polsce rośnie. W 2019 r. zwiększyła się o 15 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Największą popularnością cieszą się czerwone wina wytrawne, które stanowią 52 proc. wszystkich sprzedanych win w 2019 roku. Szybko zyskują też wina polskie.

  • Wyraźnie wzrasta zainteresowanie winami segmentu premium, których cena za butelkę przekracza 100 zł. Sprzedano ich w 2019 roku o 6,5 proc. więcej niż w 2018
  • Dynamicznie rozwija się moda na wina polskie, mamy już w kraju 573 hektary upraw winorośli
  • Naszą specjalnością jest szczep solaris, który jest powszechnie spotykany w winnicach wszystkich regionów w Polsce

Miliardy na wino

Według raportów firmy Nielsen roczna wartość rynku wina w Polsce wynosi około 3,2 mld zł. Dane wskazują na 9-proc. wzrost wydatków na wino. Raport jednak nie uwzględnia imprez masowych i sektora gastronomicznego więc w rzeczywistości Polacy wydali na wino więcej.

Jak podaje portal winnicaprofesora.pl, częstotliwość konsumpcji wina znacznie wzrosła we wszystkich badanych krajach w czasie pandemii. Aż 36 proc. konsumentów zwiększyło częstotliwość picia, a tylko 19 proc. ją zmniejszyło, u pozostałych bez zmian. Dotyczy to głównie osób starszych, bowiem osoby młode, poniżej 30 roku życia, konsumują więcej piwa.

Cały artykuł na   businessinsider.com.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here