W Polsce powstaje kolejna narodowa branża. Jej produkty już zbierają nagrody w światowych konkursach

0
W Polsce powstaje kolejna narodowa branża. Jej produkty już zbierają nagrody w światowych konkursach
winnica
Udostępnij:

Sprzedaż win w Polsce rośnie. W 2019 r. zwiększyła się o 15 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Największą popularnością cieszą się czerwone wina wytrawne, które stanowią 52 proc. wszystkich sprzedanych win w 2019 roku. Szybko zyskują też wina polskie.

  • Wyraźnie wzrasta zainteresowanie winami segmentu premium, których cena za butelkę przekracza 100 zł. Sprzedano ich w 2019 roku o 6,5 proc. więcej niż w 2018
  • Dynamicznie rozwija się moda na wina polskie, mamy już w kraju 573 hektary upraw winorośli
  • Naszą specjalnością jest szczep solaris, który jest powszechnie spotykany w winnicach wszystkich regionów w Polsce

Miliardy na wino

Według raportów firmy Nielsen roczna wartość rynku wina w Polsce wynosi około 3,2 mld zł. Dane wskazują na 9-proc. wzrost wydatków na wino. Raport jednak nie uwzględnia imprez masowych i sektora gastronomicznego więc w rzeczywistości Polacy wydali na wino więcej.

Jak podaje portal winnicaprofesora.pl, częstotliwość konsumpcji wina znacznie wzrosła we wszystkich badanych krajach w czasie pandemii. Aż 36 proc. konsumentów zwiększyło częstotliwość picia, a tylko 19 proc. ją zmniejszyło, u pozostałych bez zmian. Dotyczy to głównie osób starszych, bowiem osoby młode, poniżej 30 roku życia, konsumują więcej piwa.

Cały artykuł na   businessinsider.com.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz
Wprowadź swoje imię