
Wizerunek polskiego wina – jabol na czele – wynika z badań OBOAK na zlecenie Winnicy Zbrodzice. Mimo dynamicznego rozwoju prywatnych winnic w kraju, większość Polaków nadal nie jest świadoma obecności polskich win premium, wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Winnicy Zbrodzice. Polskie wino kojarzone jest przede wszystkim z jabolem lub jabcokiem, czyli tanim winem produkowanym głównie z jabłek – 56 proc odpowiedzi.
Wino marki wino. Moc marki „jabol”
Znaczący jest jednak fakt, że badanie przeprowadzono wśród osób, które takiego wina nigdy nie piły, a przeważnie sięgają po wina z Hiszpanii, Włoch i Francji w przedziale cenowym od 30-45 złotych. To świadczy o mocy marki „jabol” na polskim rynku. Na drugim miejscu skojarzeń znalazło się wino domowej roboty, głównie z porzeczek i śliwek – 27 proc. respondentów. „Słaba jakość” oraz „nie kojarzy się z niczym” zdominowały resztę odpowiedzi o skojarzenia. Były również ciekawe wyjątki np. Hejnał Mariacki, czy imieniny ciotki Heleny.